Tuesday, April 5, 2011

BUAT SAHABAT-SAHABAT KU : " Bertemanlah dengan orang yang suka membela kebenaran kerana dialah hiasan dikala kita senang dan perisai diwaktu kita susah..Namun kita tidak akan pernah memiliki teman jika kita hanya mengharapkan seseorang tanpa kesalahan kerana setiap manusia itu ada baiknya kalau kita boleh melihat kebaikannya dan menyenangkan kalau kita boleh melihat keunikannya..tetapi semua manusiaa itu akan nampak buruk dan membosankan kalau kita tidak boleh melihat kedua-duanya " Assalamualaikum... MESTI semua hairan kan kenapa post saya macam ni kali ini. Sebenarnya tazkirah (hihi cewah) saya diatas ada kaitan dengan kita semua. Kita sesama manusia tidak lari dari melakukan kesalahan. Maka saya NURFATIHA BINTI MOHAMED RADZI menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf sekiranya sepanjang perkenalan kita semua ini ada percakapan atau perbuatan yang mengguriskan hati kalian. ENTRY saya kali ini,bukan hendak buat drama king tapi niat saya adalah nak satu kan kembali keceriaan-keceriaan kita masa lalu. Di saat-saat genting ni semua dikalangan sahabat kita bersungguh-sungguh mengulangkaji betul tak? (gelombang final dirasai) Maka disini saya berdoa agar kita semua dipermudahkan dalam ujian didunia ;) SEMOGA BERJAYA rakan-rakan ku..terutama pelajar DAT3A (caiyokkk2 sume) naikkan pointer kita bersama-sama dan sama-sama kita berkongsi ilmu dengan rakan-rakan yang lain. (peace)

Friday, April 1, 2011

I MISS MY TOKWAN
sayang..i miss you so much last nite..n i'm sori..i know i'm bz...sori coz not being able to focus on you more yesterday..i habiskan masa dengan study semalam sori dear libatkan you.. hurmmm sori because to drag you together with me..but i know you are tired and you are not that can sleep late kind of person ;) and i cannot stand to see you trying to endure the pain of staying up just because of me.. so i decide to force you to sleep.. no need to worry sayang..u've said you want to wait until you cannot hold on anymore..but i know dear..you cannot hold it anymore..by judging from your cute face that i've saw u last nite on wc.. like ngantok punya owang ;) (nyanyuk) ^^ hihi.. i know that u are so sleepy..sori again if i didnt spend much time with you last nite..i happy that u can be there infront of your lappy every seconds, minutes and day.. ;) thankz so much sayang..i miss you seconds by seconds huhu >.< i nak jumpe you sayang...hurmm what to do??? just waiting and hoping SANI EXPRESS BUS will be infront of my house..hihihi boleh pulak gitu kan...anyway i SAYANG my TOKWAN...hoping you are the everlasting love sayang...

Saturday, March 26, 2011

harapan

aku mencintainya tapi..hati ku menegah,
aku menyayanginya..tapi mindaku menghalang,
aku merinduinya..tapi mana mungkin terjadi,
aku dan dia saling dimiliki,
oh tuhan..jauhkan perasaan ini..
tetapkan nekadku dihatiku,
agar aku dapat menerima insan baru,
dan belajar melupakannya,
aku mohon padamu,
kuatkan lah hati ku ya Allah..

Tuesday, March 22, 2011

i love u!!!!

i walk alone

sitting on a floor

I’ve been hoping

So.. there’s is the starting

we are so ready of everything today

we surely understand the mistake

finish it.. with flying colors



3 person.. different personality

one, the one i respect

two, the one i care

third,the one that i just fall in love :)

attention, to third

i pray for you to be the one…

i never have been this happy and excited

My heart beating fast

as finally i can experience this feeling

I LOVE YOU!!! (plezz dont live me alone) =(

Friday, January 7, 2011

aku hidup untuk mencintai kamu

Yang kita ada hanyalah satu musim panas
Sepasang kekasih berjalan-jalan di taman
Tapi seperti yang mereka katakan dunia terus berputar
Seperti daun yang jatuh kita makin berjauhan
Sekarang aku sedang menunggu musim sejuk
Untuk membina sebuah benteng dari ais tersebut
Dan jauh di dalam bangunan yang aku bina ini
ada sebuah tasik kristal disitu letaknya air mata aku menangis
sayang.. sepanjang hidupku
Tidakkah kau tahu bahawa itu benar
Aku hidup untuk mencintai kamu
Bila kau pergi, bukan untuk selamanya
Kerana kau yang tersimpan di hatiku
Tapi mengapa aku merasa sangat sakit
Setiap kali aku teringat padamu saat kita terpisah
Jadi janganlah berfikir dua kali
Jika kau merasa apa yang ku rasakan
percayalah hati kamu, lakukan apa yang aku lakukan
Kerana aku hidup untuk mencintai kamu

Friday, October 29, 2010

GELOMBANG FINAL EXAM

HOHOHO… lg 1 minggu lg budak2 PSP nk menghadapi FINAL ahhhhh aku ketakutannnnnnnnnn huhuhuhu.mane tak nye..sem ni paling mencabar ahhh nan subjek yg aku bawe.huhhh cuak + gelabah + kecut sume becampur jd cekodok…wahhh sedp gak an..hahahaha…ahhh tu sume x penting yg penting now…exam nak dekattttttttttt..makkk aiii da besedie ke NURFATIHA BINTI MOHAMED RADZI dengan memegang no metrix 10DAT09FXXXX…hoho jiwe aku sedang kacau… study study study teha!!!

pesanan…habiskan masa anda dengan study sebelum mengambil peperiksaan bagi memantapkan lagi keupayaan anda untuk menjawab soalan-soalan yang agak membunuh semasa peperiksaan nanti (sastera an ayat)

Kalo x belajar dr skang alamatlah menoleh kiri, kanan, depan n belakang dgn harapan dapat meniru. Kalo x dpt meniru mulalah rasa tekanan yang amat sangat. Namun, ni sume sememangnya lumrah hidup sebagai pelajar dan lumrah apabila mengambil peperiksaan.




Kadang tu ada yg sampai bawe benda yg x sepatutnya dibawa. Tapi terdesak punya pasal bawa juge lah. Masa nak ambik peperiksaan nie student kadang tu semakin kreatif untuk membawa benda haram nie atau lebih dikenali sebagai TOYOL hahaha. Kekreatifannya memang hebat.



Kalo nk kata aku xpena meniru mmg menipu sgtlah aku nie. Sebijak mana pun org, dia akn tetap meniru. Mana ada orang yg sempurna dlm dunia ni. Kadang tu, masa belajar nie dia bukan belajar sebaliknya fikir strategi nak meniru. Hahahhah btol x sangkaan aku nie. Yang tu memang hebat. Oklah, sekreatif mana pun kowang nie sume asal an jgn kena tangkap sudeyh. Aku x suruh pon kowang meniru dan aku juga x suruh pon jgn meniru. Hikhik..Pandai-pandailah yerk.hahahha..lu buat lu tanggung la…kwang kwang kwang

p/s jgn meniru aksi diatas didalam dewan peperiksaan POLITEKNIK bg pelajar wanita hahahah

Anway..to all my frenz lg2 budak DAT2A bikin gempak sem ni k n gudluck ok..buat yg terbaek…same2 kite nek kan pointer kite….telajak perahu boleh undur,telajak kata..carry module..pesanan dr ustaz rahman ahahahahahha hanye di tv 10 dekat PI..(hik3)

Ampun maaf dipinta sekiranye tekasar bahase…ibu!! Doakan saya ye…puan!!! Halalkan ape yang telah puan ajar ye….mekaseh sgt2….